“Детето ми е на 3г. и започна да ме отблъсква понякога. Объркана съм. Нормално ли е да се случва това? “

 
    Въпрос към психолога от Eleonora_95: “Детето ми е на 3г. и започна да ме отблъсква понякога. Объркана съм. Нормално ли е да се случва това? “





        В края на периода до 3г. възраст детето се подготвя  за своята пълна самостоятелност. За целта то има потребност свободно да упражнява своите физически и психологически възможности. Давайте му пространство да експериментира, да бъде спонтанно и активно като убедително присъствате с подкрепа и утвърждаване на правилата, които сте въвели. В тази възраст норма за децата е:

        Да боравят със собственото си тяло като играят вече координирано с крайниците си, да карат колело на три гуми, да изкачват все по-сложни височини, да имитират мимики и двигателни актове и др.;

                Говорът се обогатява с нов набор от думи и сложни изречения;

    Налице са първите рисувателни постижения – човече от кръгчета и черти, дърво, къщичка, оцветяване във форми;

              Умело развиват фантазията/въображението;

             Развиват и удовлетворяват потребността да изпълнява партньорска дейност към възрастния. Партньорство се търси и в играта с други деца. В общ план социалната активност на детето приема нови форми. Насърчавайте ги с модел – образец, подкрепящи и позитивни фрази.

           Основната работа на възрастният  в този период е: Да предостави терен на детето да изпробва своите възможности. Да даде подкрепа, но да не отнема детската активност.

        При други въпроси касаещи възрастовото развитие на детето ви, както и при трудности свързани с отглеждането и възпитанието му, оставам на разположение: 


Даниела Христова - детско - юношески психолог, психотерапевт базово ниво

тел. 0878713855

е-mail:detski_psiholog@abv.bg

 

 

Коментари